28 januari 2008

Pass med hög intensitet

Senaste tiden har jag tappat lite energin i min träning och jag har inte riktigt fått till stenhårda pass som jag vill. Men idag infann sig energin och motivationen för ett riktigt hårt pass.

Började med ett corepass på 30 minuter som gick mycket bra, det är så skönt att köra mage och rygg. Det är helt klart ett av mina favoritpass just nu.

Men sedan slog jag nytt rekord genom att spendera mer än en timme på löpbandet i olika intervall.

Började med 20 minuter löpning, sen gick jag 10 minuter, sen körde jag intervall i 10 minuter för att sedan avsluta med 20 minuter promenad. Så totalt över en timme inkl. nervarvning om 2 minuter per pass. Det kändes helt otroligt bra och pulsen var hög till och från men det kändes ändå mycket bra.

Härligt med en timme kondition, trodde aldrig den dagen skulle infinna sig.

Inga kommentarer: