02 januari 2008

Snabbträning, mark och bänk

Idag blev det snabbträning, för jag hade inte tid att träna så länge som jag ville. Jag hade tänkt vara på gymmet klockan 18 ute i sumpan, men eftersom jag blev inringd till jobbet så var jag inte på gymmet förens klockan stod på halvåtta. Eftersom gymet stänger 21 så hade jag inte tid att vara där så länge.

Körde inte max på marklyft idag utan det var ren träning och det är en övning jag verkligen gillar. Så jag värmde upp på 50kg först och sedan raskt upp till 90 och sen köred jag tre sets om fem reps på 100kg i mark. Kändes mycket bra hela tiden.

Sedan blev det bänk och idag skulle det maxas i bänk. Jag började värma med bara stången på 20. Sedan blev det 30 och 40 som kändes mycket lätt. Sen gjorde jag en femma på femtio kg. För att sedan börja köra singlar. Lastade på 60kg och det kändes tungt redan då. Ökade till 65 och den gick upp fint. Men sen var det stopp på 70kg. Gjorde två försök på 70 men jag kunde verkligen inte få upp det. Så jag fick stanna på 65kg. Så just nu ligger jag på 310 totalt i styrkelyftet (marklyft, knäböj och bänkpress). Alla ska börja någonstans.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag var nöjd med 65kg i bänkpress, men det är inte mycket att göra åt. Får helt enkelt träna hårdaer, nu har jag några väldigt tydliga styrkemål, sånt är alltid bra.

Inga kommentarer: