03 maj 2009

Knäböj, nytt rekord i nya skor

Kom äntligen iväg och köpte ett par lyftarskor. Det är den bästa investeringen hittills för min träning. Det var verkligen en stor skillnad när jag körde knäböj. Slapp koncentera mig så himla mycket på att hålla balansen framåt och bakåt. Körde ett ganska lätt böjpass, inga långa sets eller så. Men gick upp och fick till ett rekord på 125kg, med ett riktigt kämpalyft. Gick väldigt långsamt, men ingen sänkning eller stopp. Så jag gjorde ett fint lyft, om än långsamt.

Efter jag var klar med böjen så kände jag för att prova skorna när man körde bänk, samma sak där. De är riktigt sköna, inte så dumt att komma upp lite med hälen för det sista presset. Var lite seg i axlarna så det blev inget rekord här. Men gjorde ändå en tvåa och en singel på 80. Sen blev det två sjuor och en sexa på 70 som avslutning, får väl ändå anses som godkänt.

Men det absolut bästa med detta är att jag fått en hunger, en hunger för TRÄNING!

Inga kommentarer: