12 december 2006

Hållen gjorde sig påmind igen!

Var på ännu ett fyspass idag, taggad som fan kom jag dit, och såg fram emot det. Sen under uppvärmingen som är hopp och spring på stället i några minuter så kände jag hur hållen på en punkt på vänster sida kom ganska fort och tänkte: "Vafan! inte idag igen!" Funderade vad det berodde på och märkde jag hyperventilerade istället för att andas lugnt och kontrollerat. Började tänka på andningen och såg till så den var kontrollerad under hela passet och hållet försvann ganska omgående, lite spår kvar bara.

Allt hänger på att jag som vanligt inte kan göra flera saker samtidigt. T.ex. hoppa, röra armarna och andas samtidigt. Det är patetiskt, jag höll på att trilla några gånger när jag skulle vifta på armarna och hoppa samtidigt som jag tänkte på andningen. Men det går bättre och bättre, så det ordnar sig nog med tiden.

Jag känner mig otroligt stark under vissa stationer under passet nu, det är skönt. Vräker på med vikter och klarar alla 45 sekunderna. Kom igen! tio sekunder kvar! KOM IGEN!!!

Inga kommentarer: