20 december 2007

Fläskläpp, träningsvärk

Morgondagen tror jag kommer innehålla detta. Först fläskläppen, var inte riktigt beredd när min partner måttade ett knä rakt in i mitsen så jag slog min hand rakt in på min läpp och det började blöda lite, sånt som händer.

Min gissning är jag kommer ha rätt rejäl träningsvärk på lördag efter dagens pass, känner den komma krypande redan nu.

Som ni kan förstå körde jag alltså box idag och denna gången i ny lokal med ny instruktör. Detta var på world class kungsholmen och det var rätt skoj, endel lite förvirrade kombinationer. Men timmen gick fort och det var riktigt roligt, inte riktigt den syraansamling i axlarna som jag är van vid. Men det var ganska skönt med tanke på jag inte kört någon ordentligt box på några veckor, mjukstart helt enkelt. Hittade en skoj partner att köra med, rätt lång och vältränad så det gick att köra hårt, alltid skoj. Avslutade med lite mage också, alltid välkommet i min bok.

På det hela taget en rolig klass, ganska högt tempo och förvånansvärt långa sessioner samt mycket sparkar och knän. Jag ger den 3/4 vattenflaska av 1 möjlig. Så det är helt ok! Nu blir det nog inte mer träningen att att slåss med folk ute i stockholms julhandel, men det kan nog vara nog så ansträngande.

Inga kommentarer: