28 december 2007

Max knäböj

Idag var jag med min tjej och körde ben plus triceps på hennes gym. Vi började med knäböj och jag var såklart sugen på att maxa även där. Sagt och gjort! Började lätt med bara stången som uppvärmningen sedan lastade vi på till 50kg. För att raskt hamna på 80kg. Hela vägen upp körde jag sexor på alla vikter. Sedan gick jag ner och körde femmor, fyror och tvåor till 100kg där jag körde på en tvåa. Sen slängde jag genast på 110kg och körde en singel med passning. Det var tungt men känes ändå ganska lätt och bra. Så jag provade på 115kg men där tog det stopp som helvetet. Var dock ganska mycket balans och så, kräver mycket mer teknik än marklyft kände jag.

Så just nu ligger jag på 245kg i mitt styrkelyft, 135kg i marklyft och 110kg i knäböj. Nu är det bara bänken kvar, också väldigt spännande.

I övrigt så pressade jag upp tempot lite idag så vi körde rätt intensivt och det var ett långt pass. Riktigt mycket ben och endel triceps, samt att jag lurades så vi körde lite mage på slutet. Min absolut starkaste gren just nu och min tjej tyckte nog inte det var riktigt lika roligt som jag. Men hon jobbade på riktigt bra så det är nog bara en tidsfråga innan hon spöar mig även där.

Inga kommentarer: