12 februari 2008

Handont

Var på STK och körde ett pass med marklyft och drag från bockar så ryggen fick sig en rejäl genomkörare. Det var skönt pass som vanligt, tyngre vikter än jag normalt kör med.

Kulmen på marklyftet blev tre sets om 8 med 100kg, det känns mycket bra och jag lär nog ha rejäl träningsvärk imorgon.

Sedan körde jag drag från bokar, där man höjer upp stången och kör bara sista biten i marklyftet. Där fick jag upp en singel på 170kg och det kändes också mycket bra. Var ganska trött efter alla sets med marklyft så jag hade nog orkat lite mer om jag varit mer utvilad.

På det hela taget ett bra och tungt pass, mycket skönt.

Även om stängerna gör otroligt ont i händerna, gör ont fortfarande nu en timme efter att jag slutat dra. Det svider rejält! Men sånt är livet för mig med mina frökenhänder.

Inga kommentarer: