04 februari 2008

Uthållighetsmåndag

Många försöker mjukstarta veckan, själv är jag tvärtom iallfall med min träning. Idag körde jag samma typ av pass som förra måndagen. Värmer upp med ett 30 minuters Core Express för att med raska steg gå mot löpbandet. Där började jag med 20 minuter löpning, sen 20 minuter rask promenad, sedan 10 minuter intervall (löpning, promenad) och avsluta med 10 minuter löpning).

Anledningen till att jag ändrade upplägget så snart är för jag vill pricka precis det som jag max orkar på löpbandet. Så jag la till 10 minuter mer löpning idag och det gick bra, även om jag var rejält mör när det var 2-3 minuter kvar av passet. Men det torde väl vara naturligt efter mer än 60 minuter på bandet (om man räknar med de små två minuters-omgångarna där man varvar ner på varje program).

Men det är riktigt skönt att orka köra så länge och jag har TV:n att tacka för allt. Alltså att det finns en TV där löpbandet är som dessutom har bra och fängslande program på måndagskvällen. Synd bara att jag aldrig få se klart på CSI:NY.

Men det är skönt att orka, otroligt mycket energi.

På hemvägen blev jag otroligt sugen på vaniljyoghurt så jag svängde förbi prisxtra precis innan de stängde och köpte det, så det äter jag nu. Valio mini vanilj, mycket gott!

Inga kommentarer: