13 mars 2006

Skönt med vila

Min träning idag gick mycket bra, jag ökade lite vikter och det kändes bara bra. Dock har jag lite ont i axlen igen, ska känna efter ordentligt nästa pass och om värken kvarstår ska jag sänka vikterna under några pass och vara försiktig. Vore synd att träna sönder min axel.

Veckorna går snabbt för jag ska väga mig redan på fredag igen, varje gång jag närmar mig en vägning så oroar jag mig för om denna veckan är veckan min viktminskning ska plana ut. Hoppas det inte inträffar förrens jag är på 80kg =).

Nu under min paus från tränandet som jag hade i helgen kände jag på söndagen mig väldigt rastlös och hade tanken att jag glömt bort något hela tiden. Kom dock senare på att det nog var för jag inte tränat och kroppen kände det. Så jag såg fram mot träningen hela dagen idag, var skönt.

Det är fortfarande lika roligt att träna, men 6-12 minuter under 30-minuterspasset är fortfarande otroligt sega. Men det får man helt enkelt bara kämpa sig igenom för den tillfredställelse jag känner när jag går mot min stretch är helt obeskrivlig. Jag känner mig aldrig så otroligt nöjd med mig själv och min prestation som jag gör då.

Träningsglädjen håller i sig och avtar inte, otroligt skönt.

Inga kommentarer: