21 mars 2006

Träning och protein

Idag tränade jag. Tog det ganska lugnt för jag kände mig stel, seg och trött. Men gjorde alla moment bara lite färre repetitioner. Så det gick bra, cyklingen ändrade jag inte på utan det var 10 + 30 minuter. Det var otroligt skönt när det var klart och jag hann precis till stan för att köpa proteinkosttillskott.

Anledningen till att jag köper kosttillskott är på grund av ett mycket trevligt och välkommet mail från Nina Ahlm från www.nlife.se. Hon tyckte det var en bra ide att jag började mes soyabaserat proteinkosttillskott. Det smakar som riktigt urvattnad havregrynsgröt, inte alls speciellt gott. Men jag har 49 doser kvar så jag får bita ihop, det är inte så våldsamt mycket varje gång. Tack för tipset Nina, de uppskattas alltid.

Jag tror detta är precis vad jag behöver för jag har kännt att utvecklingen har stannat av lite och det kan nog absolut bero på brist på protein.

Nu ska är spänningen tillbaka, kanske mina muskler sväller upp och min viktminskning avstannar för som alla vet. Muskler väger mer än fett!


Inga kommentarer: