19 juni 2007

Nytt gym, nytt pass, nya människor, nya duschar

Idag drog jag det första passet på mitt nya gym. Eller ett av mina nya gym ska jag säga. Jag kommer köra på två gym iaf. under sommaren då det gymmet jag hade tänkt köra på primärt hade rätt få och tråkiga pass under sommaren. Eventuellt kör jag endel på egen hand, styra, kondition och lite abs. Men tänkte även dra något pass i veckan i Hammarby sjöstad.

Passet jag gick på idag hette impact och man stod och slog på en säck som var monterad på en tung fot. Man skulle göra diverse kombinationer, endel kändes mer dumma än andra. Jag råkade dock slå sönder knogar på båda händerna fast jag lindade händerna. För det blev så fruktansvärt många slag. Det kommer nog kännas imorgon har jag en känsla av.

De körde inte speciellt hög intensitet på passet och nästan ingen uppvärmning att tala om. Så helt enkelt var inte passet speciellt jobbigt på det hela taget. Lär nog köra lite cykel innan om jag kör det igen för att få upp pulsen litegrann.

När man väl kom in i passet så var det ganska roligt då det var väldigt individuellt och man kunde välja själv under passet om man ville köra hårt, intensivt eller köra på bättre teknik.

Egentligen hade jag tänkt köra box idag, men det var ersatt med det här impact-passet. Så det var en ren slump jag hamnade på det.

En positiv sak med gymmet var duscharna som hade rejält tryck och var sköna som tusan. Så det var trevligt. Jag tycker om att duscha med håååååårt tryck och väldigt varmt. Och båda kraven fylldes på Elite Vasastan.

Inga kommentarer: