29 januari 2007

Andra måndagen med konditionspass

Firefox stavningsprogram vill att jag ska skriva isär konditionspass, men tji fick det! Den kan rita hur mycket röda våglinjer den vill.

Hursomhelst, idag var den andra måndagen på min nya inslagna väg med kondition enbart på måndagar. Självklart bävade jag lite för att sitta på cykel i 45 minuter idag med tanke på hur svinont jag hade i sittbenen förra veckan. Men skam den som ger sig, på't igen! Självklart höll jag på att ge upp ett flertal gånger och försökte intala mig själv att 25 minuter minsann inte är så dåligt. 30 minuter kan man vara stolt över. Men sen så går tankarna magiskt över till bara 20 minuter kvar, det är knappt någonting. Nu är det under 10, det river man av enkelt. Sen vips så är passet över. Idag kände jag mig inte riktigt nöjd med 45 minuter cykel så jag drog ett tio minuterspass på cross-trainer också. Det var perfekt. Så efter 55 minuter kondition kan jag med gott samvete gå runt och snacka lite skit med folk jag lärt känna under året. Sen dusch och hem.

Nu står min fullkornspasta på spisen och jag ska värma min supergoda köttfärsås som jag gjorde storkok på igår. Tänkte äta några träningar fetaost och en avokado också för lite extra protein och sånt. Kommer bli gott!

Skulle gärna vilja ha kommentarer hur jag ska ragga upp någon på gymmet, hur gör man? Tjena stumpan, ska vi ångbasta?

Inga kommentarer: