22 januari 2007

Fyrtiofem minuter på cykel

Kom iväg och tränade idag som jag sa, det blev 45 minuter på cykel och det kändes väldigt bra. Jag låg i som bara den. Låg över 90 rpm i princip hela passet. Dippade under vid några tillfällen och det berodde på att jag läste bok eller kollade på en tjej som sprang på löpband, det får man leva med.

Hur som helst så gick passet över förväntan även om sista kvarten var rejält seg, men med lite vilja så.

Tänkte försöka söka ett fyspass imorgon, torsdag och sen ett cykelpass på lördag. Ska se hur en sådan vecka känns helt enkelt. För känns det bra så tänkte jag det kunde bli mitt nya träningsschema. Eventuellt lägger jag på lite styrka vid cykelpassen, men det tror jag inte för det är så tråkigt och jag ska inte bli någon biff.

Passade även på att väga mig idag och det var som jag befarade, ännu ett kilo upp. Men jag skyller det på en mini-semla som jag åt. Nej, jag skojar. Det är helt enkel brist på träning och ganska dålig mat. Ingenting annat, så nu ska jag skärpa mig!

För de som undrar så stannade vågen på 90,0Kg idag. Så det är en perfekt början ner till 80,0Kg helt enkelt. Go go, vi är på gång!

1 kommentar:

jess sa...

gört gört!!