06 januari 2007

Ett helt år har gått

Mitt tränande sammanföll med att nyåret hade passerat ganska nyligen vilket har gjorde att ganska många frågade om det var nyårslöfte och samtidigt drog på mungipan litegrann. Det var faktiskt inte ett nyårlöfte, utan jag bara råkade bestämma mig för att göra det.

Det har blivit ett rejält gäng med pass på gymmet. Med många nya bekanskaper både på min egen kropp och med nya människor som har en helt annan bakgrund än jag. Människor som verkligen har tränat hela sitt liv och inte kan tänka sig något annat. Till trötta soffpotatisar som ger upp efter ett par gånger. Alla typer finns och svettas tillsammans.

Jag såg mig själv i spegeln idag och jag är rejält jävla mycket smalare än jag någonsin varit, det är fortfarande helt surrealistiskt om jag får säga det själv. För det här med att vara tjock är någonting som är en del av min personlighet. Men numer är jag faktiskt inte speciellt tjock.

Det känns ibland som ett problem till och med. Jag vill liksom förklara att jag varit tjock för att alla ska förstå varför jag är som jag är. Detta kommer nog ta en tid till innan jag vant mig med att jag inte behöver "kompensera" (även om för mig själv) för att jag är tjock. För, jag är inte tjock längre helt enkelt. Knepigt det där

Jag nådde inte mitt mål på 80kg på ett år, men det är mitt eget fel. För jag har slarvat sjukt mycket under hösten. Drog ner på kondtionsträningen samtidigt som jag kanske slarvat endel (ganska mycket) med maten. Jag ska försöka skärpa mig, jag lovar! Men det är väldigt, väldigt svårt. Speciellt maten, för jag vill äta... ALLT och massor av det dessutom. Jag är fan en matknarkare.

Första som jag tänkte ska hända med årets träning är att jag ska ta steget och prova på spinning. Det är någonting som jag tyckt verkat riktigt läskigt, länge. Men jag ska våga, jag har bestämt mig. Det SKA gå!

Träningsdosen jag tänkte prova mig på nu under våren iaf. är:

Måndag: Spinning och styrkepass i maskiner
Tisdag: FYS
Torsdag: FYS
Lördag: Spinning och styrkepass i maskiner

Maskinpassen är olika muskelgrupper, ett pass som jag fått gjort åt mig. Men som jag bara kört en gång per pass. Det kommer öka upp träningsdosen, men jag tror det kommer vara väldigt nyttigt och omväxlande. Speciellt om jag tycker spinningen är rolig, vi får se hur det går helt enkelt. Är det så jag tycker spinning är kräkstråkigt så tänkte jag eventuellt bara köra cykel/rodd som jag gjorde förut.

Gällande maten så tänkte jag köra lite lättare nu och bygga mat jag tycker är god och inte nojja så jävla mycket. Och sen får det gå lite som det går. För jag pallar verkligen inte (speciellt inte under vintern) att chansa med mat som jag kanske inte tycker är god. Sen är det helt löjligt tråkigt att laga mat till sig själv. Om dessutom maten inte är så inspirerande (för mig) så blir det sju resor värre.

Hur man än vrider och vänder på det så är jag en helt annan människa nu än jag var för ett år sedan. Jag trivs otroligt mycket i min nya kropp och nya kläder.

Säger det igen, samma sak jag sagt förr. Jag önskar verkligen ALLA fick vara med om en sånn här positiv förändring i livet. Va det än må vara, nå ett mål som man haft som dröm sålänge man kan minnas. Helt underbart. Det är OTROLIGT!

Kram, god fortsättning

Magrutor sommaren 2007?

Inga kommentarer: