26 januari 2007

Förändringen står som spön i backen

Idag skulle jag köra veckans andra fyspass. Visste redan innan det skulle vara en annan intruktör och förväntade mig det vanliga. Lite annorlunda uppvärmning och sen lite annorlunda övningar insprängda i själva programmet.

Men tji fick jag. Passet började med uppvärmning som visade sig vara ett 30 minuter långt ABS-pass. Massa knepiga övningar där man skulle balansera på rumpan, gå upp till 45 grader och sen långsamt ner. Ligga på sidan och dra upp sig med sidan av magen och allt möjligt. Alla övningar var riktigt jobbiga, så jag lär vara mör i magen imorgon.

Det fortsatte på samma tema. Det var benövningar som var riktiga mördare. Sen gick man på ryggen och så magen igen. Sen lite mer ben, mjölksyra var bara förnamnet på en lårövning. Helt våldsamt jobbig.

I början på passet kände jag mig lite neg för det stod fys och fysen var inte alls så som detta pass. Men sen köpte jag läget och körde på och det var skoj för det var så riktigt annorlunda. Så det blir perfekt att köra ett fyspass classic på tisdagar och sen detta på torsdag. Sen cykel måndag och lördag.

Jag måste dock få lägga in ett aber för passet på lördag av två skäl. För det första ska jag ut och festa imorgon fredag och det lär bli sent. Och för det andra lär jag ha helt grym träningsvärk på lördag efter dagens fyspass. Men jag ska göra mitt bästa, det är nog dock inte troligt jag orkar upp till spinning 10:30 på lördag om jag känner mig själv rätt. Men jag ska iaf. försöka komma dit och cykla 45 minuter själv.

Men eventuellt hoppar jag det om jag är för mör och trött. Ingen idé att tråka ut sig för mycket.

En annan sak som är riktigt riktigt bra med detta annorlunda fyspasset är att de flesta övningar kan man göra själv hemma eller på resa. Så jag ska memorera alla övningar så man har dem på lager vid behov.

Inga kommentarer: