06 maj 2007

Fem mil i benen

Idag drog jag iväg en sväng på cykeln. Det var ett tag sen jag var ute på någon längre sväng. Hade inte bestämt mig riktigt för hur långt jag skulle cykla men jag hade kanske en liten plan på att cykla ut till min vän som bor i krokek, det är ca: 2,5 mil enkel resa från dörr till dörr. Sagt och gjort, väl i åby, så cyklade jag vidare mot krokek och sen hamnade jag hemma hos min vän som bor där. Det var skoj att se deras miner när jag rullade in på gården. Stannade och pratade en liten stund, klappade på en tjock katt och sen bar det iväg igen på hojen. Jag tror turen tog ca: 2 timmar av cyklande. Jag var borta totalt 2,5 timme eller kanske lite mer.

Men jag kände när jag närmade Norrköping igen att detta var på gränsen av min kapacitet nu för jag var rejält slut i benen när jag cyklade förbi Maxi. Dessutom blev jag omkörd av en annan cyklist, det störde mig lite. Dock så cyklade han på en racehoj med tunna däck och hade spandexkläder och sånt. Men ändå! Hade riktigt tungt att hålla jämna steg med honom, sen svängde vi av åt olika håll som tur var. Slapp jag tävla vidare med honom =).

Men iaf, det var en fin tur dit ut och vädret var underbart. Lite tråkigt att vägen där är lite läskig att cykla på. Ganska mycket trafik och väldigt lite vägren att köra på. Kommer nog inte cykla där sådär värst ofta. Men det är skönt att veta jag klarar det iaf.

Nästa gång lovar jag att säga till innan så min vän kan slänga på en kanna kaffe. =)

Inga kommentarer: