15 maj 2007

Mör som tusan och fyspass

Kände mig riktigt trött och sliten idag när jag kom hem några minuter innan jag skulle iväg och träna. Känner mig inte riktigt hundra just nu heller men passet som sådant gick bra även om det var ett rejält jobbigt dito.

Var ett normalt fyspass med stationer men intruktören slängde in en 5-6 olika extra övningar som man körde tillsammans med en kamrat. Det var knäböj, hopp, armhävningar och allt möjligt. Det slet på kroppen kan jag lova. Dessutom så körde vi alla stationer 2 x 60s mot normala 2 x 45s så passet var slitigt, mer kan jag inte säga. Men det var skönt att man klarade allt, det känns alltid bra.

En skillnad som jag börjat notera nu är att uppvärmingen för min del är just det, uppvärming. Det är inte så att man blir helt slut och stapplar omkring i någon minut. Utan man känner sig helt enkelt varm och redo för passet. Det är en verkligt skön förändring och något som jag inte ens trodde gick.

Detta med uppvärmingen gäller såklart inte för Fidels fyspass på torsdagar. För den uppvärmingen är något heeelt annat. Tyvärr inget sådant pass denna vecka pga. kristi flygare. Men han skulle hålla en boxpass klockan 12 på torsdag istället. Så det blir två boxpass för min del denna vecka då. Får se vad som händer under ledigheten, är vädret fint lär jag väl dra iväg på cykeln ett gäng rundor. Men det märks.

Annars kanske jag drar till gymmet någon dag och kör lite cykel där eller så. Har inte bestämt mig än helt enkelt.

Inga kommentarer: