12 augusti 2007

Kickboxning med min gamla instruktör

Det blev ett riktigt bra pass kickboxning i lördags. Jag fick dessutom köra med min gamla box och fys-instruktör Fidel. Det var riktigt roligt och han sa vid flera tillfällen att han tyckte jag hade mycket bra kondition och hade utvecklats en massa. Sånt är alltid riktigt skoj att höra och det sporrar för att jobba vidare, helt klart.

De slog aldrig på AC:n i hallen igår så när passet var slut så var alla speglar hela immiga.

Det var sparring igår och vi bytte partner mellan ronderna så det var riktigt roligt att prova på folk i olika längd och teknik. Så det blev en rejäl omgång. Vet inte riktigt hur många ronder det blev, men många blev det. Alla var rejält trötta efteråt, trötta men glada.

Märker också hur dålig man är på att fightas, hade det varit på riktigt hade jag fått några rejäla smällar. Var vid några tillfällen som det kom ett rakt slag rakt på näsan samtidigt som jag rörde mig något framåt, vilket gjorde jag begravde mitt ansikte i den andres handske. Men det var roligt som tusan helt enkelt.

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog börja med kickboxning och åka ner till Norrköping och träna några gånger under hösten om de har pass på lördagar. Det är riktigt skoj!

Inga kommentarer: