28 augusti 2007

Styrkepass en tisdag

Nu märks det verkligen att hösten kommit igång ordentligt och att folk vill träna bort de extrakilona som de la på sig i sommar. Det var nog lätt dubbelt så mycket folk idag mot förra veckan. Men det var på inget sätt trångt någonstans, behövde aldrig vänta på någon maskin eller så. Mycket skönt

Men idag var inte det primära att träna utan att jag hade något bra i magen innan. För jag gick förbi Blueberry och hälsade på Nina Ahlm från nlife och hon mixade ihop en smoothie till mig. Med sojamjölk, proteinpulver, nötkräm och banan (antar det är någon hemligt ingrediens också). Den var väldigt god, mättande och precis lagom. Jag kan lova att jag kommer besöka Blueberry igen för att både äta deras mat och köpa på mig från deras lager. Framförallt sen när jag flyttar och har nya skafferiet att fylla.

Med tanke på utbudet i butiken och smaken på smoothien så förstår jag att det är mycket att göra. Men Nina han sitta och prata med mig i några minuter iaf. och det var mycket trevligt. Skoj att träffa någon som man haft lös kontakt med under mer eller mindre hela min träningstid.

När jag väl kom till gymmet så satte jag mgi på cykeln och körde ganska fort i 12 minuter, sen blev det löpband i 12 minuter. Svetten rann så klart av mig och jag var redo för maskinerna. Gick ut och körde ett dubbelt styrkepass idag igen. Alltså två set i varje maskin, känns mycket bra. Passade även på att träna lite rygg vilket var skönt, har helt glömt bort ryggen på sistone och det började kännas.

Avslutade passet med ett riktigt skönt och långt strechingpass och det var också någonting som behövdes, speciellt runt axel och nacke. Men nu är jag mjuk och smidig även där igen.

På torsdag blir det box igen, då de har tre boxpass i veckan nu på hösten. Ska bli skoj!

Inga kommentarer: