23 augusti 2007

Skönt utan tidspress

Idag var första dagen på jag inte vet hur länge som jag fick träna helt utan tidspress. Jag kunde åka dit när jag var redo och sen träna så länge som jag ville.

Så dagen börjades med 10 minuter på cykel och sen 10 minuter på bandet. För att sedan gå ut bland maskinerna och köra ett rätt hårt styrkepass. Ändringen jag gjort från mitt normala pass var att jag körde två set mot normala ett set i alla maskiner. Så det var riktigt skönt.

När jag satt i benpress-maskinen så kom en instruktör fram och hjälpte mig med några justeringar, det blev bra och kändes mycket skönt. Hon frågade en massa om det kändes bra men jag svarade inte då för jag hade lastat på jättetungt med vikter, men jag gick och tackade henne senare. Jag har lite svårt att snacka en massa när jag är "in the zone" och styrketränar.

Det var ett skönt pass och jag känner mig ganska matt i kroppen och många muskler känns ganska slöa, underbar känsla.

Hoppas inte träningsvärken kommer vara för extrem på lördag då jag ska hjälpa min bror att flytta. Han flyttar från fem trappor utan hiss. Så det blir många vändor nerför med lådor, jag ser inte fram emot det jättemycket.

Hoppas jag hinner köra kickboxning också, men det är väl inte troligt.

Inga kommentarer: