30 augusti 2007

Ska bli skönt med vila

Denna vecka har jag kört hårt och det känns, speciellt i bröst och axlar. Två boxpass och ett ganska tungt strykepass, så nu ska jag vila upp mig.

Idag var det boxpass som gällde, iochmed att höstschemat har börjat så har de box måndag, trosdag och lördag.

Det var riktigt skoj att köra idag då jag körde med en person som tränat thaiboxning i 14 år, vilket märktes på både teknik och kraft. Han mixade in endel markeringar på slag när jag boxades när jag tappade guarden vilket också var riktigt skoj. Sen hjälpt det till att han var säkert över 190cm långt och hade enorm räckvidd. Han slog och sparkade mycket hårt och några gånger när jag tappade lite fokus så hade jag mitsarna rakt i nyllet. En gång slog jag upp min egen hand i ansiktet ganska hårt, rakt på näsan. Som tur är fick jag inte näsblod, men det var nog ganska nära.

Hursomhelst väldigt roligt pass med en halvbra instruktör.

Men nu, vila vila vila och fest på lördag.

Inga kommentarer: