26 september 2007

Busy busy

Igår hade jag ett fullt program hela kvällen så jag hann inte riktigt blogga om min träningen även om det var en spännande omgång.

Anledningen jag inte hann skriva igår för att jag hann träna, äta födelsedagsmiddag med en kompis och sen åka hem till andra kompisar och kolla på nya avsnittet Heroes. Hem kom jag inte förrens klockan hade passerat 23 och då hade jag ytterligare lite att pyssla med och sen rätt ner i sängen, ingen bloggning för mig med andra ord.

Igår provade jag att träna på world class på kungsholmen som är ett mycket fint och fräscht gym. Det blev bara kondition (cykel + löpning). Hade tänkt springa 20 minuter men hoppade av bandet efter elva då jag hade lite kramp i mina vader, jag måste hitta ett bra sätt att stretcha vaderna innan jag går i bitar. På mitt gamla gym hade de små träkilar som man kunde ställa sig på som var mycket bra, men jag har inte hittat något lika bra på mina gym här i Stockholm så det är jättesvårt. Jag har provat att ställa upp foten mot en vägg och stå i trappor på tårna, men ingenting ger lika bra som kilarna. För jag har så starka vader så jag lyfter min egen vikt med dem lätt även om jag lägger all vikt på ett ben i en trappa t.ex. Jag får prova lite mer, har ni bra tips så välkomnas de.

När man kommer in på gymmet känns det som man kliver in i en hotellobby, det är en väldigt surrealistisk känsla. Inte alls träningsmänniskor som står där och tar emot, självklart är de vältränade men inte i träningskläder utan i tjusiga dräkter.

Allt var väldigt rent och fint och jag är väldigt spänd på gruppträningarna som de har. De hette andra saker som Core Express, Powerbox etc. Så jag tänkte prova d eras Core Express (som jag tror är mage+rygg) och Powerbox är väl förhoppningsvis något boxliknande.

Enda som jag har att klaga på är nog deras stretchnings-område som faktiskt var riktigt dåligt om jag får säga det själv. I ett mörkt hörn, väldigt lite hjälpmedel. Verkar vara en genomgående trend på gymmen i Stockholm vad jag kunnat se hittills på mina tre olika som jag varit på. Sämst utan konkurrens är Elite Vasastan som kan haft det mest osympatiska rummet jag varit i, alla kategorier. Riktigt vidrigt rum och att dessutom stretcha i det, går inte. Tyvärr kan jag inte beskriva det med rättvisa, hemskt är det iaf.

Sen måste jag berätta att jag numer kan cykla i Stockholm, det är våldsamt roligt att cykla i här. Det går fort, bilarna ser en och det finns gott om cykelbanor samt det är skoj att tävla med bilar i innerstaden. Så jag kommer nog cykla endel tills det är för halt och snöigt.

Första känslan med World Class var hursomehelst mycket positiv och jag hoppas den fortsätter i samma anda.

Inga kommentarer: