04 september 2007

Taggade!

Både jag och min partner var taggade inför måndagsboxen vilket kändes mycket bra och gjorde att passet blev rejält. Vi körde stenhårt, snabbt och var svettiga från topp till tå efteråt. Jag plågades lite mot slutet av min håll på höger sida som jag brukar få titt som tätt när jag boxas för jag glömmer av att andras, eller andas för kort och snabbt. Mycket mycket störande, speciellt som hållen brukar komma när det börjar dra ihop sig till sparkar, knän och det är inte jätteskönt att få ett knä rakt i sidan även om man har en mits mellan om man har håll.

Det var ett riktigt roligt pass och timmen gick över fort men jag kände mig nöjd ändå.

Tyvärr hinner jag sällan skriva om passet på kvällen då jag kommer hem vid 22 och har varit uppe sedan 6:20 och jobbat hela dan. Så då orkar jag inte riktigt skriva ett inlägg då, vill bara softa och gå och lägga mig nästan direkt. 20-21 är nästan väl sent för passet. 19:30 kändes mer rimligt. Men man får klara sig helt enkelt. För det är skoj med box och den amerikanska instruktören har riktigt roliga kombinationer.

Exempel på kombinationer från igår:

Jabb, cross, duck, krok, uppercut, krok (Med duck innebär att mitshållaren lägger en krok som man får ducka för).

Sedan körde vi djup jabb/cross och sedan en hård armbåge så mitshållaren går lite bakåt av kraften. Sen följer man upp detta med två raka sparkar, så mitshållaren förflyttar sig mycket bakåt. Speciellt om man som jag har 90kg att lägga bakom =).

Så han har skoj kombinationer som ofta innebär en massa förflyttningar fram och tillbaka.

Inga kommentarer: