10 september 2007

Återhämtning under passen

Det som slår mig just nu på speciellt boxpassen där man kör otroigt intensivt under 2-6 minuter är att jag återhämtar mig väldigt fort. För normalt brukar man slå några minuter, sen ska man hålla mitsar i några minuter. Och under den tiden så hinner jag återhämta mig och är inte ens andfådd när jag ska börja igen. Det är en riktigt skön känsla vilket gör jag kan köra mycket hårt alla omgångar, något som inte de andra i gruppen gör (vad jag kan se), utan de står och hänger på dina knän och endel sätter sig ner tom. mellan omgångarna. Och själv försöker jag stå och hoppa på tå och hålla kroppen igång när instruktören går igenom slagen för nästa omgång eller så. Så jag har en enorm energi, det är mycket skönt.

Passet idag var mycket tekniskt och vi körde nog en av de svårare kombinationer som jag någonsin kört.

Kombinationen var:

Jabb, uppercut, krok (över huvudet på mitshållaren som fick ducka), upper, krok och sen fick man en krok som man var tvungen att ducka från mitshållaren och sen upper krok som avslutning. Så det var rejält många slag och en komplicerad kombination. Tog rätt lång tid innan man lärde sig den och då var det slut på ens omgång, lite trist det var så kort. Men den var rolig!

Imorgon är det kondition + styrka + mage, inte alls lika roligt men nödvändigt. Sen får vi se hur det går med träningen senare i veckan då jag ska och slutbesiktiga min nya lägenhet och sen få nycklarna på fredag. Spännande som tusan!

Inga kommentarer: