25 augusti 2006

Idag var det vägning

Som ni kan se här till höger är jag lite upprymd för jag har numer gått ner 31,7kg och den vakna läsaren gör då ett snabbt överslag och inser jag är under 90. Under 90 innebär det är mindre än tio kilo kvar till min målvikt på 80kg.

Trodde inte jag skulle känna denna enorma motivation när det är så nära. Att jag skulle slappna av och och börja ta det lugnt. Men nu när jag är så nära så känns det som jag vill kämpa ännu hårdare för att nå min vikt. Och nu känns det verkligen som jag är nära. Jag väger 89,8kg och när jag såg det på vågen så blev jag väldigt glad. Trodde verkligen det skulle stanna precis över 90, men icke.

Har bestämt att jag ska tillåta mig äta en kardemummakaka på Wayne's nu och det ska jag i sanning göra. För den kakan är sjukt god. Kanske inte är jättespeciellt nu när jag fuskat och ätit cheesecakes och allt möjligt. Men jag ska göra det ändå, för kardeummakakan är inte alls dum.

Idag var det byggdamm över hela gymmet för de ska öppna en ny våning den 3/9, ska bli spännande att se hur det blir. Kommer bli mer cardiomaskiner och mer än 200 nya kvadratmeter med träningsaker. Det ser jag fram emot, känns bra att välja ett gym som går bra och som expanderar. Känns framtidssäkert.

Det gick helt ok att träna idag, inga missöden även om man blir lite besviken när man bara klarar 6 reps när man träningen innan dunkade in 7. Men det är väl sånt som händer, antar jag. Ska bli kul sen när jag nått 80 och ska göra om mitt träningsprogram. Då ska det byggas muskler och jag ska även börja simma och kanske gå på något eller några grupp-pass. Ska bli riktigt spännande.

Hoppas min mage försvinner helt så jag kan börja ha tighta t-shirts också. Är inte så snyggt nu även om den är liten så finns den där.

Idag är en riktigt bra träningsdag om jag får säga det själv!

Inga kommentarer: