17 augusti 2006

Känner viss utveckling igen

Efter att ha segstartat kroppen efter resan så känner jag nu hur musklerna är helt vakna och jag känner mig stark igen, även efter passet. Det känns inte som hela jag är gjord av överkokt spagetti som det har känts sen jag kom hem från usa. Nu är jag pågång igen.

Vilket syntes på lappen jag skriver vikter och reps., det var flera där jag klarade både 7 och 8. Så nästa gång kanske det blir en liten pil på någon maskin som indikerar att nästa pass ska vikterna höjas. Hade börjat tappa gnistan lite när jag dels fick sänka och dels kände mig väldigt svag. Men nu är jag tillbaka!

Problemet jag har nu är att jag blir långsammare och långsammare. Mina pass tar jättelång tid. Inte för jag slöar mellan maskinerna utan för jag strechar länge och duschar jättelänge. Men det är så skönt, avslappnande, ingenting som stör eller pockar. Bara jag och ingenting annat, kan inte uppleva det lugnet någon annanstans.

Denna träningen var också sista innan lördagsvila nu på lördag som även sammanfaller med mitt stora 30årskalas. Jag fyllde 30 igår (den 16:e) - men jag har kalas på lördag. Ska bli skojigt att träffa flera vänner från andra orter också. Kommer bli glam!

Idag köpte jag pysilliumfrön som jag tänkte ha på min morgonmüsli. Ska bli kul att se om det blir någon skillnad. Förövrigt så fuskar jag lite nu, har köpt mig en 28% ost. Pallade inte med låg-fett-ost längre och var sugen på en riktig extralagrad grevé, så fuck it! Let's eat!

Inga kommentarer: