13 augusti 2006

Sit ups

Det finns lika många stilar och metoder att göra sit ups som det finns folk som tränar. Roligt att stå och kolla på de olika saker man kan göra för att jobba med sina magmuskler. Idag såg jag två roliga metoder, en som verkade direkt livsfarlig och en som mest verkade jobbig.

Först den livsfarliga där man sätter sig på en gymboll och sen sätter upp fötterna på väggen så man måste balansera på gymbollen och för att göra det ännu lite mer riskabelt så lyfte han bort en fot i taget från väggen och balanserade nästan helt fritt samtidigt som han drog ihop magen. Såg farligt ut, farligt och jobbigt.

Metod nummer två inbegriper att du är löjligt vältränad och jättelång. Du lägger dig ner på rygg, sätter upp fötterna mot väggen. Sen viker du upp dig litegrann och gör mikroskopsiska små rörelser upp och ner med magen. Du gör 20 sånna och sen reser du dig och går iväg lite nochalant.

I övrigt så gick passet utan tillbud, jag röjde igenom maskiner och cykel på ca: två timmar. Har fått sänka några vikter litegrann för att orka sex repetitioner, men det är ett pris man får betala för 13 dagars uppehåll helt enkelt.

Cykelpasset på slutet är ganska jobbigt, jag gnällde för mig själv en hel del. Men så intalade jag mig att om det inte är jobbigt så gör det ingen nytta heller. Jag höll med mig själv och cyklade på. Det är skönt efteråt, riktigt skönt.

Otroliga hälsningar till Nina och Mari =) - Ni är så söta båda två!

2 kommentarer:

Chris sa...

mina sit ups går mest ut på ryggradsmisshandel. knotorna går rakt gner i backen och inte en enda muskel verkar bli bättre tränad.

jag tänker skita i det där med sit ups...

löve.

frojjn sa...

Gör det ont så är det nog lika bra att du skiter i det. Jag hade ont förr när jag gjorde situps, det får jag inte längre. Jag vet inte riktigt vad jag gör annorlunda nu än då.