21 augusti 2006

Packat med folk

Såg direkt när jag klev innanför dörren att nu har säsongen börjat. Alla som legat på stranden, i båten, i sommarstugan osv. och smällt i sig magnum efter magnum ska nu träna bort de extra kilona. Folk i varenda maskin, folk på varenda cykel. Passen packade med folk som svettas.

Dessutom kom jag extra sent till gymmet idag och hade ätit middag innan. Dålig kombination, riktigt dålig. Kände mig helt trött, seg och däst under hela passet. Men jag fokuserade och gjorde mitt bästa så jag rev av ett strikt och nyttigt pass.

Fick order om att erkänna hur mycket jag fuskat på senaste tiden. Det har varit glass och cheesecake, vitt bröd, pizza (en gång) och det ena med det andra. Men till mitt försvar måste jag ändå säga att jag firade 30 år. Samt att jag har semester, så även från det mest strikta matbestämmelserna.

Min stora svaghet måste ändå vara kakor och tårtor. Med kakor menar jag sånna fint skurna bitar cheesecake eller kladdkaka. De talar både till mina smaklökar och mitt sinne för form med sina vackra bitar som man skär av en bit av med sin gaffel (efterättsgaffel den en av uddarna är lite bredare än de övriga). Och det är otroligt gott ihop med kaffe med t.ex. en vrålsöt chokladkaka. Så det är väldigt svårt att låta bli. Dock när jag delade en cheesecake idag med en vän, så var den inte speciellt god. Så det är bra, lockas man inte av den något mer. Även om den var väldigt fin, gul och så.

Inga kommentarer: