28 augusti 2006

Målarfärg är extra jobbigt när man anstränger sig

Idag när jag kom till träningen så var det målarburkar, penslar och personal i arbetskläder som dominerade vyn runt motionscyklarna. De håller på att måla över den djupblå färgen med en lila. Det funkar nog, jag är ingen expert på färg. Tydligen så ska de öppna ett gym i Linköping och det ska ha den moderna lila färgen.

Vidhåller fortfarande att söndagar är absolut bäst att träna på. Det är lugnt och fint och de som faktiskt tränar är vana människor så det är väldigt trevlig stämning även om ingen säger någonting.

Det enda som jag ändrar lite från gång till gång är det lilla magpass jag gör under min stretching. Idag blev det 50 situps i ett set med benen i 90 grader. Det känns mycket bra att kunna göra 50 situps.

Saker som jag numer kan göra som jag inte kunde göra förut.

  • Dips (6 st på en fest mot ett balkongräcke)
  • 20 armhävningar utan att avlida
  • Springa till bussen utan att bli andfådd (Om det är bara 100-200 meter vill säga).
  • Köpa kläder med rätt färg och modell och inte bara beroende på om de finns i min storlek och inte sitter åt.
Det är sånt som verkligen gör att det är värt att fortsätta. Verkligen...

Inga kommentarer: