07 november 2006

Mjukstart och vägning

Drog till gymmet, det kändes bra. Körde på. Värmde upp på cykel med 10 minuter i högt tempo för att känna hur det skulle kännas. Det kändes helt ok så jag gick raskt vidare till ett styrkepass, körde igenom mitt gamla pass eftersom jag inte fått någon instruktörstid med mitt nya pass än. Det gick också bra! Kommer upp för sista konditionspasset och känner efter och känner hur halsen är raspigare och rapsigare. Bestämmer mig för att hoppa över 30 minuter cykel och gå till strechingen, den känns riktigt jobbig och det är ovanligt jobbigt att andas. Kör lungt och blir klar. Känns helt ok igen, så det var nog ett bra beslut att hoppa cykeln idag.

Tänkte köra ett fys-pass på torsdag, hoppas det känns 100% då. För fys är roligt!

Funderade under större delen av dagen om jag skulle hoppa på vågen eller inte idag. Finns många fördelar men också nackdelar. Bra för att veta hur jag ligger till nu efter ingen träning på en dryg vecka och kanske lite fusk med maten. ;)

Men det gick bra. Jag önskade mig bara att ligga kvar på 88,x och det gjorde jag. Den stannade på 88,2 så det är helt godkänt.

En rolig sak som hände var att en kille på gymmet som jag snackade med i våras om lite mat och sånt kommenterade mig från ingentsans och sa: "Fan, du har verkligen gått ner mycket! Hur mycket är det, 20 pannor?" - "Nej, 33kg sa jag då" - "Åh fan...." Så snackade vi lite om mat och vad man kunde tänka på. Inte för jag är någon expert men jag tipsade om att dra ner på mackor med ost =). Och såklart inte äta en massa socker! Men det var skoj att han kommenterade det, alltid roligt när någon ser det.

Så på hela taget var det ett bra pass, kändes skönt att vara tillbaka. Man är alltid orolig att det ska kännas skittråkigt och man vill ha sin sköna "ledighet" tillbaka. Men inte då, det kändes mycket bra. Enda är väl att maskinerna känns ganska tråkiga nu med både nytt program som hägrar och det roliga gruppasset jag kört. Jag vill ha något nytt nu, det känner jag verkligen!

Torsdag är det fys! Alla ska vara med, du med!

Inga kommentarer: