13 november 2006

Äntligen Box

Idag dubbelkollade jag tiden och var i god tid för mitt allra första boxpass. Det är lite blandade känslor för det har absolut potential att vara roligt. Men idag var det mest förvirrande. Handskar på, handskar av, mitsar på, mitsar av. Jabb, jabb, rak, rak, krok och sen åtta uppercuts. Och detta ska man lära sig medans man krånglar med mitsar och handskar etc. Väldigt förvirrande, men jag misstänker det kommer när man kör några gånger. Så jag tänkte ge det iaf. två gånger till. Så vi får se, nästa pass tänkte jag köra på lördag redan.

Veckans träning blir nog ganska hård har jag tänkt.

Tänkte köra pass på onsdag, nya maskinpasset med instruktör. Sen blir det nog ett fyspass på torsdag och om det finns tid nya andra maskinpasset på fredag och sen box på lördag. Sen vila söndag/måndag och så fys på tisdag och torsdag sen box+maskinpass lördag.

Nu ska det köras hårt här tänkte jag. Ska snacka lite med en instruktör om mina planer och se om det är för mycket. Men vi får se.

Inga kommentarer: