19 mars 2007

Jag börjar få flyt

Första boxpasset idag med de nya fina remmarna, det var väl investerade 79 kronor! Vilken skillnad och vilken stabilitet i slagen. Under hela passet kunde jag dra på för fullt och slå igenom krokar och uppercuts utan att få ont i handlederna. Några gånger hamnade jag lite snett och då kändes det lite, men då får jag skylla mig själv. Kort och gott, kör du box och vill satsa hårt så köp remmar, det gör enbart nytta på alla plan. Handskarna sitter bättre, mitsarna snurrar inte runt på handlederna och du får både värme och stadga i handlederna.

I övrigt så var passet bra. Jag körde med en nybörjare som dessutom inte kunde svenska, så jag fick förklara alla övningar på engelska. Men det gick fint.

Vi fick en glad överraskning efter 60 minuter då Fidel frågade om vi ville köra 30 minuter till, klart vi ville! Så det blir stationer och svetten rann, asgött!

Imorgon är det fys! Träningsveckan har bara börjat!

Inga kommentarer: