13 mars 2007

Mör som en hängmörad entrecote

Lite så känner jag mig just nu, hårt boxpass igår och hårt fyspass idag. Ska bli riktigt skönt med en dags vila nu. Det är verkligen skönt att ta ut sig ordentligt på passen nu att jag vet hur hårt jag kan gå ut för att verkligen krama musten ur mig själv under passet.

Hände ingenting speciellt på passet idag mer än att jag drog ner vikten lite på knäböjet och körde högre tempo vilket såklart resulterade i maximalt med syre i benen och inget i huvudet så jag blev helt yr. Det är störigt för även om man kan ta ut sig så riskerar man trilla omkull och det är typiskt obra med 30kg skivstång på axlarna.

I början kunde jag inte göra fällknivar på magövningen. En fällkniv är när man ligger rak och sedan drar upp ben och överkropp samtidigt så man fäller ihop kroppen. Nu kan jag göra fällknivar och samtidigt cykla med benen för att trötta ut höftböjarna så man inte får så mycke hjälp av dem under situp:sen som är övning nummer två på mag-stationen.

Det är ett vanligt fel man gör när man gör situps, speciellt i början då man inte är så stark i magen att man hjälper till en massa med höftböjarna. För att undvika det så börja med att ligga på rygg och cykla med benen i luften i ca: 2 minuter. Så du är riktigt slutkörd i höftböjarna innan du börjar med magen. Jobbigt? Javisst! Nyttigt? Ja, självklart!

Inga kommentarer: