22 mars 2007

Taggad!

Blev lite sen till gymmet idag, var tom. påväg att missa träningen. Men jag drog dit snabbt och kom dit precis lagom och var taggad till tusen. Hela dagen har jag sett fram emot passet. När jag väl var där så studsade jag upp och ner. Två stycken som jag brukar snacka med där sa att det verkligen synns hur energisk jag är och de hoppades det smittade.

Det var ett syrapass idag, långa pass med jobbiga övningar. Uppvärmningen började med att vi sprang på stället och mixade in övningar.

Övningarna var av "idioten typ" alltså man först gjorde fem övningar, sen fyra övningar, sen tre osv.

Började med sex stycken sånna gå ner och hoppa ut med fötterna så man hamnar i armhävningsläge sen in med benen under kroppen och upp för att springa på stället igen. Detta gjorde vi sex gånger. Nästa övning blev armhävningar, där började vi på 12 armhävningar, sen elva, sen tio osv. Sista övningen var situps och där började vi på 15, sen 14, sen 13 osv.

Eftersom springandet på stället var i högt tempo med snabba fötter så blev man rätt andfådd, men det var skoj.

I övrigt var det inte så mycket nytt. Det var kort och gott ett riktigt skönt pass.

Om jag orkar upp tänkte jag smita iväg på ett boxpass på lördag, får se hur det går eftersom jag ka ut på fredag. Passet börjat halvelva.

Inga kommentarer: