12 mars 2007

Mycket som hände idag på träningen

Efter lite mer än en veckas totalt träningsuppehåll sånär som promenaderna till och från jobbet så var det idag dags för ett boxpass. När jag står där inne taggad som fan så säger Fidel att det är 90-minuterspass. YES! Kunde inte bli bättre! Stationer och grejjer, underbart.

Håll! Somvanligt glömmer jag andas när det blir lite mer komplicerade kombinationer och jag kör stenhårt och högt tempo och det slutar bara på ett sätt, med håll. På samma ställe som vanligt, höger upp på höger sida, och det gjorde helt sjukt ont. Så ont så jag fick avbryta de sista tre-fyra stationerna. Det gjorde ont att stå upp, det gjorde ont att ligga ner. Jag gick bara runt och led. Tog väl 5-10 minuter för mig att återhämta mig. Men sen var jag fit for fight igen. Massa magövningar och lite mer slag och sparkar, helt underbart.

Magövningarna gick oerhört bra och snart, snart så kan jag göra den svårare varianten på sidorna. Gjorde några sådana idag och det kändes bra. Det är en skön utveckling. Mot slutet av magpasset så baxnade jag dock, tror inte riktigt magmusklerna var beredda på en sånn hårdkörning. Jag fick inte kramp eller så, blev bara väldigt trött och varm i musklerna. Kommer nog kännas skönt imorgon.

Känner att slagen sitter ganska bra nu, är mest uppercut jag måste jobba på nu för att få handleden rak för att få in kraft i mitsen ordentligt. Ska jobba på tekniken ett par pass till sen blir det kraft och sedan snabbhet. Det tar sig. Jag fick beröm på slutet om att jag tydligen hade bra fly i mina slag, det är skoj att höra.

Morotskaka, mazarin, glass, hamburgare, pommes, ciabatta med mozarella, luncher med backning, ostkaka, kakor, ostbågar, after eight-pinnar, havreflarn, finska pinnar, muffins, kladdkaka, godis och massa annat. Ja, jag har ingen karaktär alls kvar. Kan inte strunta i godsakerna, det är helt sant. Får sjukt dåligt samvete =( - Men det är så svårt att låta bli just nu, vet inte riktigt varför.

Ska försöka göra mitt bästa nu denna period att iaf. strunta i kaffebröd så långt det går och skräpmaten. Äta mat hemma och försöka ha bättre komposition av min mat hemma också. Det är bara så oerhört tråkigt att laga mat till sig själv. Suck!

Ursäkten föregår såklart dagens vägning som stannade på 89,9Kg.

Over en out - imorgon är det Fys! Boyaah!

Inga kommentarer: