22 april 2008

Måndagsträningen är hård och rolig

Började med ett varv runt norra kyrkogården som är en sträcka på lite över fyra km. Jag har för dålig kondis för att springa hela tiden, men jag försöker springa i alla uppförsbackar och köra lite intervall så det känns som det ger ändå. Lär väl ta några månader innan jag känner att jag orkar springa hela sträckan, jag ger det helt enkelt rätt mycket tid. Helt otroligt skönt väder igårkväll dock.

Sedan när jag kom tillbaka efter spring-gåandet så var det marklyft som gällde. Började med 3-4 sets om 10 för uppvärming. Sedan slängde jag på 100kg och körde 6x 6 reps på det. Kändes mycket bra för marken träffar väldigt bra på rygg och axlar för min del. Väldigt skönt.

Använde mina speciella skor som jag tänkte köra marklyft i.

Inga kommentarer: