13 februari 2007

Militärpress som avslutning

Körde stenhårt från början till slut idag. Svetten rann friskt kan jag säga, det är en känsla som är svår att beskriva när man är riktigt trött men ändå känner att det finns energi och disciplin för att fortsätta lika strikt.

Som jag tänkte så körde jag ganska hårt på mina traps idag. Bytte ut två övningar mot redan traps/axlar. Första jag gjorde var att jag med hantlar i händerna rullade axlarna så man isolerar trapsen, en mycket bra och roligt övning tycker jag. Man får känna sig riktigt stark, dessutom ökar det (iaf. på mig) rörligheten i axlarna.

Den andra övningen jag körde var militärpress. Alltså man har en skivstång bakom huvudet och pressar den rakt upp. Den övningen är riktig lurig för man känner sig råstark i början och det går hur enkelt somhelst. Men sen rätt som det är så tar det i princip stopp och varje repetition känns som det brinner i axlar, tricept och traps. Det är nog ingen slump den heter just militärpress. Men det är en härlig övning hur som helst.

Stationen som är att boxas så hårt och snabbt man orkar på en boxningsäck, det kändes att jag körde boxpass igår kan jag lova. Blev ganska snabbt syra =)

Det som fortfarande är riktigt svårt som jag inte klarar av hela 45 sekunderspasset är armhävningar på tårna. Jag får alltid byta till knän efter kanske 30 sekunder, det stör mig något fruktansvärt. Men det kommer väl så småningom, hoppas jag. Måste gå ner lite till så min överkropp inte är så våldsamt tung. Men som sagt, det kommer!

Inga kommentarer: