12 februari 2007

Tänk på guarden

Äntligen kunde jag gå på måndagspasset med fidel. Box stod på programmet. Fick dessutom köra mot en av mina studenter så det var helt ok. Han har nog mer värk i axlarna imorgon än jag har tror jag.

Det var ett väldigt roligt och inspirerade pass. Det var endel knepiga kombinationer med knän och sparkar, men det gick bra. Svetten rann från början till slut. Var inte så mycket kondition och hopp och studs som jag hade hoppats på. Men man kan nog överleva ändå, och pulsen höls på en hög och jämn nivå. Kanske blev kondition ändå, utan att jag tänkte på det?

Den absolut svåraste övningen som jag i halvtid fick göra en lättare variant på var när vi skulle göra armhävningar och när man var uppe på raka armar skulle man stå på en arm och slå med en andra handens ovansida uppåt. Alltså man sträcker armen rakt ut i kroppens förlängning. Det blev väldigt segt, väldigt fort. Så jag fick gå ner och göra armhävningarna på min knän istället för fötterna. Men en gång i framtiden kommer jag nog klara även det.

Imorgon hägrar ett gött fyspass och då ska jag verkligen ge mina traps en genomkörare har jag tänkt.


Det är riktigt härliga pass jag kör just nu. Svettas ohyggliga mängder, dricker som en tok. Är glad hela passet och det känns verkligen bra. Förutom när man kollapsar under någon tokig magövning, men då går man på det igen biter ihop. Hjälper till med två fingrar för att hålla sig uppe i 45 grader i 10 sekunder till. Det ska gå, snart så. Lite mer träningen så ska nog magen gå bra också.

Tjing! Full av energi!

Inga kommentarer: