03 februari 2007

Promenad tidigt i februari

Planen för dagen har hela veckan varit att jag skulle gå till gymmet för ett cykelpass denna lördag. Men när jag vaknade idag så var jag varken sugen på att cykla eller ens gå ur sängen så jag skulle hinna till gymmet innan de stängde. Men så såg jag att det verkade vara kanonväder ute. Då fick jag ny energi och studsade ur sängen fixade frukost och gav mig helt sonika ut på en lång promenad. Den blev en timme och tjugo minuter i rask takt.

För er som bor eller vet hur Norrköping ser ut så jag gick jag först förbi mAx och sen en sväng förbi butängen med bollspelaren, thai house och david karlsson. Vidare över järnvägen och upp mot röda stan. Gick förbi kungsgårdsgymnasiet och kom ihåg hur jag en gång mötte en av mina bästa vänner när hon sprang ut. Det känns som en evighet sedan. Gick raskt mot ÖB.


Kom strax till kollonilotterna som är innans himmelstalundsfältet. Jag tycker om att gå där och kika på vilka små lösningar folk gjort med dem. Vissa som har dem som regelrätta sommarstugor och andra som verkligen odlar på varenda kvadratmeter av ytan de har fått tilldelat. Och hela spektrumet mellan.


Sedan vidare ut på himmelstalundsfältet som verkligen badade i solljus och man kände att nu går det mot lite ljusare tider äntligen.

Varje gång jag går förbi här så inser man hur stor det här fältet verkligen är. Och varje gång tänker jag på att jag aldrig riktigt varit på det utan mest gått förbi här på kanten. Och varje gång tänker jag att jag nångång nog ska gå där och se hur det ser ut egentligen. Men det blir inte av.

Hoppas det är lika fint väder nästa lördag, ska jag gå en långpromenad till. Det var verkligen skönt. Kanske imorgon också om det är skönt ute, bra sätt att rensa huvudet och lyssna på musik man gillar.

Nu ska jag äta pasta med min nya goda olivolja samt en smörgås med tapenade!

Inga kommentarer: