01 februari 2007

Körde hårdfys igen

Ljuger gör jag om man säger att det inte var med skräckblandad förtjusning jag gick till passet idag. Visste det skulle bli en rejäl utmaning samt att jag skulle känna mig som en strandad val under vissa övningar. Men väl där så kör jag absolut så hårt jag kan och svetten rinner redan efter tio minuter.

Stannade kvar efter passet och pratade med instruktören Fidel om lite av varje. Han som initierade genom att peka på mig och fråga: Vad heter du? Jaha, du ska komma på mitt boxpass på måndag.

Min tanke var "Nej förheeeelvete!" men jag svarade på något mystiskt sätt: Hmmm, ja - kan jag väl. Fidel berättade sen att hans boxpass är rätt mycket kondition samt uthållighet så jag kan köra det istället för cykelpasset på måndagar. Jag misstänker att fyspasset på tisdag kommer bli riktigt jävla sjukt jobbigt med tanke på boxträningsvärk i axlarna. Men man får bita ihop, jag har tränat med träningsvärk förr.

Pratade ganska länge med Fidel efter passet om min träning och mina mål och så. Han kom med en massa tips. Ska försöka lägga undan stoltheten under ett par pass och fråga om en massa teknik och så. För han har verkligen benkoll. Aldrig varit med om någon som har en sådan enorm flora av övningar att ta ur. Han ändrar varje pass litegrann så det blir lite nytt hela tiden. Det kommer bli en skoj träningsvår om han håller i fyspass en gång i veckan hela våren. Fysen var rolig, men nu är den ännu roligare och annorlunda en gång i veckan.

Så tokigt bra!

När jag kom hem så åt jag fruktsallad på något japanskt päron som jag hittade i butiken, en kiwi, en charon och lite russin. Inte dumt alls! Sött och surt i en väldigt angenäm blandning.

Nästa inköp till köpet blir nog en blender så jag kan börja göra smoothies på löpande band, som Nina på www.nlife.se verkar göra. Ser gott ut!

Inga kommentarer: