22 april 2007

Minst en mil i skogen



Gav mig ut på cykeln idag, kunde inte hålla mig idag heller. +10 och vindstilla, vem kan sitta inne då? Va va va?

Slet på mig kläderna och drog iväg på en cykeltur på över en timme varav över en mil i skogen. Körde lite olika spår i vrinnevi. Hade tänkt köra milspåret men körde vilse (hur man nu gör det med färgmakeringar på träd). Hursomhelst så tappade jag bort spåret och fick köra en annan tur. Men körde istället ett spår som är 5,5Km två varv. Så över en mil blev det.

Var några riktigt jobbiga backar i skogen. Fick komma långt ner i växlarna för att orka upp. Andra varvet så var det några ställen det var rejält med syra i låren. Men så härligt så härligt.

Lite läskigt var det dock när jag cyklade första varvet och kom till en jättelång backe som var nerför, jag visste inte riktigt hur den gick men tänkte att den nog inte kunde vara så långt. Det visade sig den var rejält lång och brant. Och sen kom det en kruva på slutet så jag fick helt enkelt köra av vägen för att inte glida omkull med cyklen. Såg nog ganska roligt ut, men bättre att köra av kontrollerat än att vurpa. Det var lite läskigt, men det löste sig. Var lite mer försiktig i backen andra gången jag körde den. Dessutom körde jag uppför en gång också, det var ingen lek. Men det gick fint. Undra vad de promenixarna trodde om mig när jag först susade förbi nerför sen några minuter senare kom stonkande uppför igen.

På det hela taget så var det en riktigt härlig tur på cykeln igen.

Jag tror jag måste köpa mig en skogshoj med sånna grova däck också.

2 kommentarer:

- sa...

Är det inte billigare att köpa ett extra par hjul? Går ju på ett kick att byta.

/Peter

frojjn sa...

Det är lite andra saker jag vill ha också. Främst bättre växlar och eventuellt en heldämpad hoj.