06 april 2007

Premiärtur på cykel och bilder

Äntligen kunde jag ta en längre tur på cykeln så det gjorde jag idag. Tog en tur på lite mer än två mil ut mot Åby och tillbaka. Var rätt elak motvind på vissa ställen men det var bara att bita ihop och växla ner. Det är riktigt skönt att känna hur man kommer i andra andningen och det inte blir så jobbigt. Man bara vevar på och vägen rullar förbi under en. Klädde mig lite för lite tror jag då det blir lite kallt på vissa punkter på kroppen. +5 ute och 7,2 m/s nordvästlig vind. Men jag cyklade förbi en hel del folk så det kändes bra.

Hade tänkt att cykla upp för några mördarbackar till en badsjö vi brukar vara vid på sommaren men valde bort det och sparar till en annan cykeltur. Jag skulle trots allt hem också.

Jag bestämde mig också för att denna posten skulle bli den post med lite bilder. En förebild och tre nutida bilder. Anledningen är för jag känner att nu är nästa fas med en väldigt mixad träning både på gym och ute i naturen och det känns inte motigt eller jobbigt att gå ut. Utan jag ser fram mot att komma iväg när jag förbereder mig hemma.

Den första bilden här är från idag där jag posar lite med min cykel framför en kiosk i Åby.


Nästa två bilder är väl det som klassas som efterbilder. De är från förra lördagen, tog två bilder på min nya skjorta för en kompis som bor i en annan stad. Så det är väl hur jag ser ut just nu. Den första har mycket bättre ljus än den andra, men den andras visar mer av min nuvarande kroppsform.



Här kommer då den sista bilden och som är den sk. förebilden. Den är från midsommar 2005 då mitt liv innehöll i princip enbart skräpmat, stillsittande, glass, godis, läsk och öl. Rörde mig väldigt lite då jag hade 2-3 minuters promenad till mitt jobb och satt mest stilla på jobbet. Jag nekade aldrig till ett äta glass, godis, skräpmat. Köpte gärna chips och hade till filmen osv. Det var ingen hejd på ätandet, jag åt precis hur mycket somhelst. Så här kommer den iaf, mitt förra liv.


Så för alla som följt bloggen som inte redan känner mig (Finns det någon sådan) så har ni bilder nu så ni kan se förändringen. Jag vägde somsagt runt 120kg på bilden längst ner och väger in på 89-90 just nu. Misstänker att det kommer rasa av några kilon nu sen jag började cykla, men det är sånt som märks.

Detta betyder på intet sätt ett slut på den här bloggen utan bara att det är nya grejer som händer, men fysiska aktivitetet osv. Det är riktigt roligt att kunna, orka och vilja!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Lysande!! Du ar en inspirerande forebild min van! Kampa pa!!

PeterE sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
frojjn sa...

Tack för de värmande orden, de betyder mycket. Jag jobbar på så gott jag kan.