15 april 2007

Premiär och bruten förtrollning

Drog en sväng på cykeln idag för halsen kändes bra. Så jag drog en ny rutt idag på en annan del av stan. Det blev ut genom Hageby och sen runt Navestad och dess ringar. Sen svängde jag upp genom Vrinnevi för jag tänkte att jag måste ta tag i det och våga cykla skog igen även fast jag fick punktering första gången. Och det gick utmärkt, så det kändes bra. Hade helt enkelt bara otur första gången. Var härligt att cykla i skogen. Väldigt annorlunda och ganska jobbigt för det var rejält branta backar.

Dagens premiär är att jag för första gången i år var ute med mina Vibram five fingers och det var väldigt väldigt skönt. Även om foten är lite ovan med att gå barfota ute på asfalt och trottoar. Men fritt och skönt! De kommer nog åka med till jobbet både en och två gånger.

2 kommentarer:

- sa...

Hur är de att cykla med? Måste vara ganska obekvämt? Eller du kanske bara går med dem? Är rätt sugen på att skaffa ett par att ha när man seglar, det är bra att känna kontakten med båten när det går lite vågor. Vart köpte du dem ifrån?

/Peter

frojjn sa...

Man måste vänja sig - det är juh som att gå barfota på asfalt. Så det är hårt som fan - men man vänjer sig juh. Jag köpte dem i boston. hjartat köpte sina på ebay om jag inte minns fel.