16 maj 2006

En i raden

Dagens träning gav inga direkta överaskningar. Körde lite striktare i magmaskinen, den gör verkligen ont i musklerna på slutet och är inte alls något rolig. Men det är bara ett set så det kan man stå ut.

Huvudvärken tror jag berodde på att jag spännde mig mycket när jag skulle ta i för de sista repetitionerna så jag jobbade verkligen på att hålla mig avslappnad idag och det gjorde jag inte fick någon värk. Jag kände hur den var pågång några gånger men då slappnade jag av ordentligt och då kröp den iväg igen. Det är bra att göra det, står överallt man ska göra så. Men det är otroligt svårt att slappna av i övriga kroppen när det är 146kg som pressar mot fötterna och det brinner i lårmusklerna.

Cyklingen river jag av varje gång nu och försöker på båda passen ligga precis under 90 rpm alltså mellan 87 och 90. Det känns otroligt bra och jag får verkligen upp flåset båda gångerna utan det känns som hjärtat ska slå sig själv i bitar.

Maten har jag fått ordning på och känner mig väldigt duktig då jag går upp och äter frukost för att sedan på jobbet äta mellanmål vid 10 och 15 bestående av en smörgås. Sen hemlagad middag som är bra mat i. Inget onödigt fett osv. - Mycket bättre än snabbmaten jag så gärna äter annars. Det går på det hela taget ganska bra nu. Man fick en rejäl boost av förra veckans väldigt lyckosamma vägning.

Ännu har jag inte ätit min fira-under-100kg-pizza men de känns inte så lockande längre. Kanske ska spara den till jag är under 90kg istället.

Det är verkligen en underbar känsla att känna man har lite bättre fysik och att saker och ting inte känns så jobbigt längre. Och det är jag som blir ombedd att sakta in för jag går för fort när man är påväg någonstans genom stan. Järnfysik, jag vill bli ihågkommen som han med järnfysik. Stark som en oxe, uthuggen ur granit. Det är jag det.

Inga kommentarer: