24 maj 2006

När jag går till träningen

Precis när jag går uppför den lilla trappan till entrén så känns stegen tunga på något mystiskt sätt. Men såfort jag sen kommer in i omklädningsrummet och byter om och träningsgrejjerna åker på. Då får jag energin, den som gör jag har extra spänst i steget ut till cykeln för tiominuterspasset. Det river jag av som ingenting, jag tycker knappt det börjat så har det gått halva. Svetten rinner och pulsen ökar snabbt, det är en underbar känsla. Sen ner till maskinerna och det känns som det går fortare och fortare för varje gång. Men musklerna är helt slut när jag sen går ganska sakta upp mot trettiominuterspasset och det är där det riktiga guldet i passet nu finns. Jag pressar mig och pressar mig, lite snabbare, lite hårdare. Känns otroligt bra varje gång.

Idag landade jag på 21,81km och det är som ni säkert redan gissat nytt rekord igen. Det gick helt enkelt otroligt bra och det brann i låren.

Det är så underbart att träna! Det har verkligen tagit en bra stund att komma till denna nivå jag är på nu men jag vill aldrig lämna den. Kroppen är så pigg, jag orkar så mycket.

Ska bli väldigt spännande att se vågen på fredag. Jag har inte fuskat med maten någonting vad jag kan tänka mig. Mellanmålen gör susen och jag äter betydligt mindre potioner än jag gjorde förut.

Inga kommentarer: