03 maj 2006

Molande smärta i mitt knä

Under cirka en månad har jag känt en molande smärta i vänster knä och jag har med skräck funderat på vad som skulle hända med min träning om jag skadade det. Under perioden har jag gått från att tro det är en skada till att tro det är träningsvärk men aldrig riktigt kunnat bestämma mig för vad det är. Nu tänker säkert alla "gå till läkare!" men det ligger inte för mig. Tiden gick och jag kämpade på för fullt. Tills igår, då insåg jag att när jag strechade så strechade jag vänster ben lite snett. Så jag vred upp det och var noga med att få spänn på baksida lår, det gjorde helt sinnestsjukt ont. Men efter tre-fyra 30 sekunders-sessioner så kände jag hur det började lossna och idag är den smärta jag levt med i någon månad som bortblåst.

I övrigt så gick träningen väldigt bra, jag känner hur jag kör strikt i alla maskiner, med kontrollerade rörelser och långsamt. Försöker köra två sekunder positiv rörelse och sedan fyra sekunder negativ. Det bränner gott i de muskler som förvisas på den lilla instruktionen som sitter på varje maskin.

Den enda maskin som inte är rolig och spännande varje gång är nog magmaskinen,den är enbart jobbig och obehaglig. Men som tur är, så är det bara en maskin och mot slutet av passet så det är inte speciellt svårt att bita ihop.

Ska ni träna eller snacka skit? Det är precis det jag vill säga till dagens profiler. Det är två men man kan smälta ihop dem till en irriterande enhet. De använder mest gymmet och dess maskiner som ett kafe och sitter på dem och snackar skit. Ändlösa väldigt ointressanta diskussioner. Helst ska en sitta på en maskin och bara prata medans dåre nummer två sitter i en maskin och låsas vara pågång att börja. Men man blir lurad varje gång han börjar ta i men sen slutar för att fortsätta sitt samtal. Dessa typer brukar också nästan uteslutande köra bröst och axel-maskiner med tunga vikter när de väl tränar. Så jag antar de bara tränar cirka en gång i veckan och är halvt döda av träningsvärk i en vecka sen. Kan inte vara nyttigt. För de ser inte sällan ganska spinkiga ut.

Har inte bestämt mig än men jag tror det börjar dra ihop sig för en fysiskt mätning nu. Mäta fettprocent och kondition och sånt. Hoppas det har förbättrats.

Inga kommentarer: