18 maj 2006

Ämnet har diskuterats förr

Men jag måste ta upp det en gång till och jag kan inte heller lova det är sista gången. Jag cyklar som en gud! Helt otroligt så bra det gick idag mina ben gick som pistonger i en racingbil. Jag pressade mig igenom först 10 minuter i maniskt tempo och trodde inte jag skulle orka köra lika hårt de 30 minuterna efter maskinerna. Men jag kom direkt in i andra andningen och det gick sjukt bra. Låg på 90-94 rpm hela passet och satte nytt rekordavstånd på 30 minuter. Det blev 21,78km mot tidigare rekord på 21,75. Skillnaden idag är att medelpulsen låg på 152 slag per minut mot typ 160+ när jag satte 21,75. Underbart bra! Jag känner mig starkare än någonsin.

Maskinpasset gick inte dåligt heller, jag hade ingen huvudvärk och jobbar stenhårt på att inte spänna mig en massa i andra muskler än just de jag tränar. Det är svårt men det går. Speciellt viktigt när jag kör de tunga benmaskinerna eftersom det pumpas ner otroliga mängder blod i de musklerna när de belastas tungt.

På det hela taget var det ett skönt pass och jag tyckte det var riktigt kul att träna. Trots att jag inte var sådär supersugen när jag kom dit. Men det ändrades ganska snabbt.

Är väldigt stolt över att jag äter bra just nu och kommer upp på morgonen och äter frukost osv. Det är otroligt svårt att inte ligga kvar 30 minuter extra och sen hoppa över frukosten. Men jag har gjort det nu ett tag, börjar kännas som ett uns lite rutin.

Nu är det träningspaus fram till måndag men jag kanske går en långpromenad eller två i helgen om vädret är bra.

Skönt att röra på sig

Inga kommentarer: