22 maj 2006

Sex färre repetitioner

När jag satte mig i benpressmaskinen och pressade upp vikterna så brann det i låren från repetion ett. Jag koncenterade mig på att göra rörelsena strikt och samtidigt slappna av i övriga kroppen. Det är sannerligen inte lätt men det går. Vikterna sögs ner mot marken och jag pressade dem upp och ner. Åtta gånger blev det totalt, gjorde fjorton förra passet. Vad är då skillnaden idag? Idag var det 158kg vikter mot 145 förra passet, det svider gött!

Vikterna ökades på en maskin som tränar musklerna på ryggen och biceps, jag vet inte vad den heter riktigt. Men den är ok, man måste vara försiktigt så man inte hjälper till med magen genom att böja sig framåt. Men det löser sig genom att man ser till att bakhuvudet är mot dynan bakom hela tiden. Strikt! Man måste träna strikt annars kunde man lika gärna varit hemma. Den maskinen ökade från 59kg till 63kg.

När jag cyklade så landade jag på 21,78 idag igen så det gick precis som förra. Det går otroligt bra just nu med cyklingen. Svetten formligen forsar av mig när jag pumpar men ändå ligger hjärtfrekvensen långt under vad den gjorde för någon månad sedan när jag började pressa upp mig i 90 rpm. Sista tre minutrarna låg jag idag på 97-98rpm och det gick bra, lite syra men ingenting jag inte kunde stå ut med. Det var säkert andra andningen som kickade in för det kändes helt otroligt lätt. Jag önskar alla fick uppleva känslan av ny energi som pumpas in från ingenstans, det är underbart.

Helgen paus var otroligt tråkig, det känns verkligen när man inte gör något på en massa dagar utan bara sitter och jäser i soffan. Men kroppen mår jävla bra när man väl tränar igen, uj uj så mkt kraft!

Inga kommentarer: