26 maj 2006

Vilken tur jag hade idag

Jag gick till gymmet och bara tio minuter efter jag kommit dit som började regnet verkligen ösa ner. Såg ut som skyarna öppnat sig sen när jag stod vid
en av maskinerna och hoppades det skulle vara uppehåll när jag skulle gå hem.

Mina misstankar har besannats att det nog inte blir så enkelt att nå 22km på cykeln för idag låg jag på 95+ RPM hela tiden och ändå nådde jag "bara" 21,82km. Måste verkligen cykla som en galning för 22km sånna fall. Men den som lever får se.

Alla är väl såklart väldigt spända på vägningen idag och jag kan glatt meddela att det var en trevlig nergång så numer väger jag 97,1Kg. Det är en otrolig känsla att veta jag väger under 100kg, jag blir verkligen glad varje gång jag tänker på det.

Det är bestämt att jag ska unna mig en riktig god middag på söndag, eller rättare sagt jag ska inte peta bort eller välja bort något jag tycker är rejält gott. Jag ska äta allt, och välja det jag verkligen vill ha. Min bror bjuder på födelsedagsmiddag ute och det blir mitt sub-100-unna-mig-tillfälle. Väldigt bra timing.

Det är helt overkligt att kunna säga att jag gått ner mer än 25kg. Det är riktigt mycket, sånt man ser på löpet från aftonbladet då och då. Och nu har jag gjort det själv. Det är en otrolig känsla. Samma sak när man träffar folk man inte träffar så ofta och de inte säger hej utan bara "Oj, eeh... har du gått ner i vikt? Vad roligt!" Det är också trevligt och roligt. Känns mycket bra!

Tur att jag har mitt signaturskägg så alla känner igen mig även när jag är en liten räka. Mina nya jacka (storlek L) sitter ganska så löst den också nu. Jag börjar fasa det värsta nu att när jag är klar kommer jag bli en mesig medium-kille.

Men iaf, långt under 100 nu med 97,1 och jag kommer inte sänka kraven på mig själv eller börja fuska och unna mig något. Det ska stadigt gå ner till 80 nu. Vill gärna vara på 80 innan den 27:e Juli då jag åker till USA. För de dagarna kommer inte bli nyttiga känner jag på mig. Pizza på usas östkust och hamburgare på alla kedjorna där. mmmm Vilket frosseri!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»