24 september 2006

Mer rodd som uppvärming

Idag klev jag upp en nivå på rodden och körde 2500 meter det blev nästan 10 minuter så det är väl helt ok som uppvärming inför passet i maskinerna.

Anledningen jag körde 2500 meter är dessutom för en vän som jobbar som personlig tränare brukar testa folk med att köra roddmaskin i 2500 meter så fort de kan på tid. Jag dunkade in 9minuter och 49,8 sekunder. Vilket gör ett snitt på under 2 minuter per 500 meter vilket tydligen anses som riktigt bra.

Sammanfattning: Jag är bra på att köra roddmaskin helt enkelt!

Nu efter semestern så har jag fått en släng av musarm, gör helt sjukt ont i handen ibland när jag anstränger den. Brukar jämt bli så direkt efter en längre ledighet och man börjar använda dator så intensivt igen som jag gör på jobbet. Men den börjar lägga sig nu. Speciellt jobbigt är det när man kör bröst-maskinen för där pressar jag med händerna i handtagen och det gör otroligt ont. Men man får bita ihop. Kanske är dumt, men jag vill inte hoppa över en maskin för en töntig hand!

Maten är ett enormt problem just nu jag har noll energi och lust att laga mat. Det är ett stort problem som jag inte riktigt vet hur jag ska göra med. Har sånna perioder ibland, jag orkar verkligen inte ställa mig och laga mat och jag orkar inte ens komma på vad jag vill ha. Inte ens köttfärsås känns lockande, då är det illa. Men jag ska göra mitt bästa, får se hur det går. Blä när det är så.

Inga kommentarer: